Αποθεραπεία: το σημαντικότερο στάδιο της άσκησης.

Μερικά ελαφρά τινάγματα χεριών και ποδιών ή λίγο χαλαρό τρέξιμο και κατευθείαν είμαστε έτοιμοι να αφήσουμε τον χώρο που γυμναζόμαστε καθώς ο χρόνος μας πιέζει! Ακόμη και στα ντους περισσότερη σημασία δίνουμε στο θέμα της καθαριότητας παραμελώντας έναν εξίσου σπουδαίο λόγο. Αυτόν της χαλάρωσης.

Αυτό που αποκαλούμε χαλάρωμα και που πιο σωστά ονομάζεται αποθεραπεία (αποκατάσταση του οργανισμού) δεν διαρκεί περισσότερο από 10'-15' και σκοπό έχει την επαναφορά του οργανισμού στα φυσιολογικά επίπεδα που βρισκόταν πριν την άσκηση. Με αυτόν τον τρόπο επιταχύνεται η απομάκρυνση του γαλακτικού οξέος, υπεύθυνο για το «πιάσιμο» μετά από έντονη άσκηση, συντομεύοντας την σωστή αποκατάσταση των λειτουργιών. Εκτός αυτού διευκολύνεται η επαναφορά του αίματος στην καρδιά από τα άκρα επαναφέροντας τις λειτουργίες, στα επίπεδα που βρισκόταν πριν την άσκηση.

Στο τέλος της άσκησης συστήνεται χαλαρό τροχάδην ή περπάτημα ή χαλαρό κολύμπι, ανάλογα τον χώρο, για 2-3΄ περίπου με χαλαρό ρυθμό.Στη συνέχεια ένα δροσερό ντους συμβάλλει στη συστολή των αιμοφόρων αγγείων, πράγμα που βοηθάει στην επαναφορά του αίματος από τα άκρα στη καρδιά. Η αποκατάσταση μπορεί να πραγματοποιηθεί γρηγορότερα με διατάσεις, εντριβές και μασάζ.

Φαίνεται τελικά, πως η πλήρης αποθεραπεία δεν χρειάζεται μόνο δύο λεπτά αλλά μπορεί να διαρκέσει αρκετή ώρα μετά το τέλος της προπόνησης. Για τους ερασιτέχνες αθλητές η αποθεραπεία των 5-10΄ είναι αρκετή για να μπορέσουν να αποθεραπευτούν, ξαναβρίσκοντας γρήγορα την χαμένη ενέργεια και απομακρύνοντας τον κίνδυνο για μελλοντικούς τραυματισμούς. Ενέργεια που σίγουρα χρειάζεται στις υπόλοιπες δραστηριότητες της ημέρας.Τέλος,λοιπόν δίνοντας περισσότερη σημασία στην αποθεραπεία εξασφαλίζουμε την πλήρη επαναφορά του οργανισμού μας στα φυσιολογικά επίπεδα και δεν κινδυνεύουμε από τυχόν τραυματισμό.